Carl Larsson
A Sweden Museum


Carl Larsson's Oil Paintings
Carl Larsson Museum
May 28, 1853–January 22, 1919. Swedish painter.
Carl Larsson

About Us
   

110,680 paintings total

  

Carl Larsson.org, welcome & enjoy!
Carl Larsson.org
 

Amedeo Modigliani
Portrait of Blaise Cendras
new19/Amedeo Modigliani-653868.jpg
ID: 53493

Want A Reproduction?
Go Back!



Amedeo Modigliani Portrait of Blaise Cendras


Want A Reproduction?



Go Back!


 

Amedeo Modigliani

Italian Expressionist Painter and Sculptor, 1884-1920 Amedeo Clemente Modigliani (July 12, 1884 ?C January 24, 1920) was an Italian artist of Jewish heritage, practicing both painting and sculpture, who pursued his career for the most part in France. Modigliani was born in Livorno (historically referred to in English as Leghorn), in northwestern Italy and began his artistic studies in Italy before moving to Paris in 1906. Influenced by the artists in his circle of friends and associates, by a range of genres and art movements, and by primitive art, Modigliani's œuvre was nonetheless unique and idiosyncratic. He died in Paris of tubercular meningitis, exacerbated by poverty, overworking, and an excessive use of alcohol and narcotics, at the age of 35.  Related Paintings of Amedeo Modigliani :. | Portrat de Moise Kiesling | Pinchus Kremegne (mk38) | Juan Gris | landscape at cagnes | nude witb necklace |
Related Artists:
Fritz Beinke
(1842- 1907 ) - Painter painted The toymaker of Nuremberg in 1882
j. h. scheffel
Wismar 1690 - Västerås 1786 J.H. Scheffel kom från en borgasläkt i Wismar, en nordtysk stad som på 1600-talets införlivats med Sverige. Om Scheffels läroår vet man ingenting utöver uppgiften i en gammal biografi att han studerade till målare i Berlin, Paris och Brabant. Scheffel dök upp i Stockholm år 1723. Uppenbarligen samarbetade han först med David von Krafft. Efter dennes död 1724 grundade Scheffel, då redan fullärd porträttör, sin egen atelj??. Ett av de första uppdragen, porträttet av borgmästare Bergstedts unga dotter, ledde till ett lyckligt och av en riklig hemgift åtföljt äktenskap med fröken Bergstedt. Scheffel samlade redan tidigt kring sig en trogen kundkrets bland adeln och det förmögna borgarskapet. Han behöll sin framgångsrika position från 1720-talet till 1760-talet. Någon ledande hovmålare eller mest gynnad societetsmålare i Stockholm var Scheffel aldrig. Hans stadiga popularitet som pålitlig och kompetent porträttmålare rubbades emellertid inte av modets växlingar, ty han hade förmågan att smidigt följa de nya strömningarna utan att pruta på sin karga och förnuftiga konstnärliga egenart. Scheffels porträtt visar sällan prov på pretentiösa barockgester eller affekterad romantisk tillgjordhet. Hans personåtergivning var utfunderad och konstaterande. I hans digra produktion ingår stela rutinarbeten, men i bästa fall är hans målningar karaktärsstudier som bygger på en stark vision. Hans målningsteknik var kompetent men anspråkslös: i helheten fäster man uppmärksamhet vid mänskobilden, inte vid utförandet. När Scheffel i 75-årsåldern som pensionerad drog sig tillbaka för att tillbringa tiden med sin familj var han en rask och förmögen gammal herre. Han uppnådde den för tiden ovanligt höga åldern av 91 år, enligt dottersonen till följd av sitt glada och jämna humör, sina ordentliga levnadsvanor och en till åldern anpassad flit och motion .
WERTINGER, Hans
German painter (b. 1465, Landshut, d. 1533, Landshut) German painter and woodcutter. An artist as ambitious as Lucas Cranach I, he became one of Germany's first accredited court painters, working for the Dukes of Landshut in the triangular area defined by Ingolstadt, Straubing and Munich. The son of a functionary working for the Dukes, he was probably first taught by a certain Sigmund Gleism?ller (c. 1449-1511). Hans Mair (Mair von Landshut), who had come from Augsburg and had settled in Landshut, seems to have prompted him to work as a journeyman in Augsburg. His acquisition of citizen's rights in Landshut in 1491 suggests he was a master by that date. Mair seemingly procured him a series of commissions between 1497 and 1499 from Prince Bishop Philipp of Freising (1480-1541). The only work to survive from this period, however, is the large panel of the Life of St Sigismund (1498) in Freising Cathedral. It retains the deep tones associated with Augsburg painting, and its shape, with a pointed arch at the top, must also have been developed in Augsburg. As in Mair's work, several scenes are assembled in the arch and the side sections, creating a cramped Late Gothic framing architecture,






Carl Larsson
All the Carl Larsson's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved

email